Dissemination

Flyers:

1. English
  2. Spanish

Support documents from external institutions:

1. Resolution considering ICIATC conference as a Scientific health interest event by the regional government (Junta de Andalucía, Spain) (document).
  2. Support letter by CERMI association (document).

Publications in journal and proceedings associated to the project:

1. E. Postigo, M. Calleja, "A model to Enhance Interaction for People with Severe Intellectual Disability in Healthcare, Education and Interpreting", Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 237, 21 February 2017, Pages 1189–1195.
  2. F. Chicano, G. Luque "A Mobile Application and Academic Portal to Support Professionals Working with People Having Severe Intellectual or Developmental Disabilities", Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 237, 21 February 2017, Pages 568–575.
  3. Calleja, M.; Postigo, E. y Chicano, F. (2016) Enhancing Communicacion: Una herramienta parahacer frente a las necesidades comunicativas complejas de las personas con discapacidad intelectual severa. En Clemente, A. Fernández, M.y Martín- Aragoneses, M. T., Actas del Congreso AELFA: Bilbao:UNED,pp. 71-85.
  4. Presentación de ponencia en el Congreso Internacional en Central Bohemian University (Praga) Innovation in Science and Education celebrado del 22 al 24 de marzo de 2017, que será igualmente publicada en revista de impacto dentro de Thomson and Reuters. Se presenta la aplicación y un análisis de los resultados de los primeros cursos de formación a estudiantes finalizados.
  5. Postigo, E. (2017) EffectiveTechnologies and Tools for Improving Professionals and Users' Communication in Disability Settings. (en prensa, aceptado para publicación).
  6. Postigo Pinazo, E., Calleja Reina, M. Gabau Vila, E. (2018) Disability and Communication: Scientific Analysis, Total Communication and ITCs Tools and Case Studies. Mcgraw Hill (en prensa) aceptado para publicación
  7. Cómitre Narváez, Isabel, Sous-titrage publicitaire pour sourds et malentendants: enjeux, défis et perspectives d'avenir. Revista de Lenguas para Fines Específicos 22.2 (2016), pp 14-30, ISSN: 2340-88561
  8. Presentación realizada por Marina Calleja Reina de la comunicación "EC+ una app para mejorar la intervención con personas con discapacidad intelectual severa y necesidades complejas de comunicación" en el III Congreso Nacional de Psicología, celebrado del 3 al 7 de julio de 2017 en Oviedo, España.